08/10/2012

Keja Oh keja

Hari ni merupakan sambutan ari ko kurikulum kat skolah saya...

macam mana ngan sambutannya??

owh...tersangat la meriah sbb mereka-mereka yang datang ke sana adalah kerana dipaksa dan bukan secara rela hati...hekhekhek...kumpulan kami pown kena buat satu pameran kat sana...OMG...Glamour dowh!!!

Namun, dalam keglamouran itu, aku sangat bersedih hati kerana sedang aku sibuk ke hulu ke hilir menjaga kawasan pameran kami yang sekakngkang kera itu...tiba-tiba ada satu makhluk memanggil aku dengan garaunya...

Makhluk itu :Aiiiinnnnn....mana awak pergi????

Aku : Haiiishhh...saya kat sini la dari tadi...ke hulu ke hilir mencari pelanggan...huhuhu

Makhluk itu : Saya xnampak pown...skarang kan turn awak jaga...

Aku : Apakah kecik bebeno aku sehingga aku tidak kelihatan....

then...bla...blaa...bla....


The main point that i want to highlight here is this sentence "Saya xnampak pown...skarang kan turn awak jaga..."

Saya berassa sangat marah dan kecewa kerana ada orang kata dia xnampak saya buat keja...sakittt hati ni taw...da la ramai lagi awek-awek lain yang xbuat keja langsung tapi aku jugak yang "dihighlightkan"....memang agak meroyan la makhluk itu dan sewaktu dengannya...tapi xpe la...saya xnak gaduh...as long as dia xkacau sy xpe la...setakat mengumpat tu xpe la...saya xkesah sangat sebab itu menunjukkan saya sangat glamour....semua nak sebut nama saya...

tapi saya serow stress sikit la dengan kejadian halus ni...jadi saya berkeputusan memegang ayat ni...


Jika Kita mengeluh,

"Aku stress.."

Allah menjawab,
 
"Hanya dengan mengingat-KU, hati akan menjadi tenang." (QS. Ar-Ra'd: 28)

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

make ur own gifts here