27/09/2012

Angan-angan menjadi muslimah sejati

Apa itu muslimah sejati?

amboi...bukan main seronok tulis title post ni...tapi tahu ke apa maksud muslimah sejati ni, cik Ain oiii??
hehe...>sambil buat senyuman kambing<
sebenarnya xde la sejati mana pon..cuma aku kadang-kadang terfikir untuk berubah ke arah yang lebih baik...
xcukup baik ke aku??
aisshh...aku xde hak untuk menilai perkara ni..tetapi sebagai manusia kita mesti sentiasa beruasaha untuk menuju ke arah yang lebih baik..xgitu???

maksud aku yang paling tepat bagi entry ni adalah aku ingin berubah dari aspek pemakaian aku..tu la yang aku angan-angankan pada hari yang mulia ni...huhu...

seperti yang kita ketahui...dalam surah An-nur ayat 31 ada menyatakan :

" Dan katakanlah kepada para perempuan yang beriman, agar mereka menjaga pandangannya dan memelihara kemaluannya, dan janganlah menampakkan perhiasannya (auratnya)......."

selama ni aku rasa memang la aku da pakai tudung...tp aku kekadang terlupa akan peranan tudung atau hijab yang aku pakai. kekadang aku cuma pakai tudung untuk tutp rambut je...tak terpikir plak sal menda-menda lain yang perlu ditutup..
lemah sungguh iman aku...

erm...oleh itu aku berangan-angan untuk pakai pakaian yang lebih menutup aurat dan sesuai dengan aku sebagai seorang wanita islam...wanita ke??
wanita la jgk kan??hehe

semoga dengan doa kalian dan keinginan aku sendiri...suatu hari aku akan dapat menjadi seperti yang tersebut...



No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

make ur own gifts here