03/10/2012

Doa Menghilangkan rasa malas

Oleh kerana kebelakangan ni perasaan malas bermaharajalela dalam diriku...ingin aku berkongsi dengan kawan-kawan semua satu doa bagi menghilangkan rasa malas > bak kata orang kedah....segan< erm...melalui pemerhatian saya ramai anak-anak muda sekarang kelihatan dan kenyataannya malas...
Jadi amalkanlah doa ni...

Allohumma innii a’uudzubika minal hammi wal hazan wa a’uudzubika minal ’ajzi walkasal, wa a’uudzubika minal jubni wa bukhli, wa a’uudzu bika min gholabatid-daini wa qohrirrijaal.



“Ya Allah ya Tuhanku, sesungguhnya aku berlindung kepada-Mu daripada keluh kesah dan dukacita, aku berlindung kepada-Mu dari sifat lemah dan sifat malas, aku berlindung kepada-Mu daripada sifat pengecut dan kebakhilan, aku berlindung kepada-Mu daripada bebanan hutang dan kezaliman manusia.” (HR Abu Dawud 4/353)



Semoga perasaan itu hilang dari diri kita...
SELAMAT BERAMAL...

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

make ur own gifts here