16/10/2012

Aku nak keja

terasa sangat lama aku berada di bangku sekolah dan bangku maktab ni....
tengok kengkawan semua dah keja...
tengok depa-depa semua dah boleh pegang duit sendiri
tengok depa-depa semua da kawin....

Aku tetiba rasa xsesabar nak keja...
bukan nak sangat menghadapi dunia pekerjaan tapi itulah hakikatnya yang perlu dilalui untuk memegang duit hasil titik peluh sendiri...
bila dah ada duit sendiri boleh la kita beli apa yang kita mahu tanpa halangan dari mana-mana pihak berwajib mahupun tidak...huahuahua....

memang....
senang cakap pasal keja...
tapi bila dah berhadapan ngan semua tu barulah tahu pahit getirnya untuk mendapatkan sesuap nasi bungkus mahupun nasi xbungkus....hehe
 xkesah la semua tu...yang penting aku boleh beli apa yang aku nak...aku boleh pergi ke mana sahaja yang aku nak...boleh la bawak ma n abah aku ke Mekah arn??
InsyaAllah...

YA ALLAH...PERMUDAHKANLAH PERJALANAN IDUP AKU...
ALLAHUMMA YASIR WALA TU'ASIR...


T kita p sini noh...

2 comments:

are_lin@yu said...

tak pa dear..nti kja la tu..dh kja nti msti nk bljr lk..hihi

Aini Nawi said...

yup...hakikat manusia...
xpenah bersyukur...
:)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

make ur own gifts here