22/04/2012

Tragedi LRT

Entry ni adalah berkisar mengenai satu kejadian yang tak dapat aku lupakan...
ia agak skematic dan menyedihkan...
tiba-tiba aku teringat seorang uncle yang sama-sama menaiki LRT dengan aku...
Kesian sangat kat uncle ni...

begini kisahnya....

Pada hari jumaat yang lalu...aku telah menaiki sebuat LRT untuk pulang ke Hotel dengan kawan seperjuangan aku iaitu toya in da morning glory...hihi...>sempat lagi melawak nooo<
Pastu masa stop kat area mana ntah...aku lupa!!!  uncle ni pown dengan bangganya tunggu kat satu pintu..tapi dengan penuh ketidakhormatannya pintu tersebut xterbuka dan uncle tu berlari-lari anak untuk ke pintu yang satu lagi...tapi sayangnya nasib tidak menyebelahi dia...pintu tersebut tertutup dengan kejamnya..

pastu sampai ke satu perhentian yang lain..uncle ni tunggu la kat pintu yang terbuka td tu sebab baject pintu sana rosak...dengan sekali lagi kekejaman...pintu yang ucle ni tunggu plak xterbuka..oleh kerana larian anak sebelum tu xberkesan...dia pown berlari-lari ayah ke pintu sebelah...aku pown kebetulan nak turun kat situ...walaupun pintu yang aku tunggu xterbuka...aku mengggunakan kuasa kuda untuk berlari ke pintu sebelah...tapi apalah sangat kudrat seorang uncle yang tua lagi lemah...dengan tidak disangka-sangka, uncle tersebut telah jatuh terjelupok di atas lantai...walaupun sempat keluar daripada LRT yang kejam itu...uncle tersebut dikira masih tidak bernasib baik sebab darah keluar dengan seronoknya melalui hidung dy...kami yang masih terkejut dengan bunyi gedabak gedebuk >hukhukhuk< bunyi pakcik tu jatuh maksud sayer< terkaku di situ dan dengan baik hatinya kami mensedekahkan tisu KFC kami kepada uncle tersebut..

TOYA : Uncle ok ke?
UNCLE: Saya ok...itu LRT bodoh...pintu dia talak mau buka..saya lali lali balu lapat kelua...
TOYA : Banyak darah keluar ni uncle...

Lepas tu xsempat uncle tu kata apa-apa...sorang mamat datang tanya "kenapa ni?"
rupa-rupanya mamat tu pekerja kat situ...patot la caring sangat...lau x aku rasa mmg xde orang la tnya!!!

pastu xtaw la apa jadi kat uncle tu...kesian dy...

PESANAN: Hati-hati nek LRT lewat malam sebab dyorang guna kaedah buka pintu selang-selang camtu...silap step habis gigi korunk!!

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

make ur own gifts here