31/12/2012

Wishlist for 2013

ASSALAMUALAIKUM......

Sebelum kita beronok-ronok menyambut tahun baru...aku ingin menyenaraikan apa barang yang ingin dicapai pada tahun 2013 yang akan muncul ni...

pertama tamanya aku ingin menghabiskan pengajian aku pada tahun ini dengan jayanya...setelah 5 tahun 6bulan aku menjadi mahasiswi di utara nim, aku harap aku dapat graduate dengan penuh hensem bergaya dengan pointer 3.6 dan ke atas...dan ini bermakna aku akan cuba buat yang terbaik untuk kekalkan pointer aku bagi 2 semester yang terakhir ni...INSYAALLAH...

keduanya aku harap aku dapat menghabiskan 30 juzuk Al-Quran bagi tahun 2013 dengan selamatnya..harap aku x semalas tahun lepas..xsusah tapi malas mengatasi segalanya...lagi satu lau boleh aku nak hafal surah Al-Waqiah n surah Al-Kahf sekurang-kurnagnya 10 ayat serta nak melancarkan surah Al-Mulk...

kemudian, aku berhajat untuk turunkan berat badan sekurnag-kurangnya 8kg tahun nim...hihi...nak berat 40kg...nak sangat-sangat..tapi masalahnya aku memang pemakan yang berjaya..berjayakah aku mengatasinya untuk mencapai cita-cita kurus aku nim..hekhekhek

then, nak beli rumah...memang la aku xde duit kan...tapi aku nak book awal-awal rumah tahun ni...rumah yang belum siap kita book baru berapa henggit kan?erm...book awal-awal senang...dah siap umah tu mesti dah keja n bila dah keja bayar la arn..hujung tahun 2013 InsyaAllah...



erm..ni pula senarai harapan-harapan palsu...

seterusnya aku ingin bertunang pada 11.12.2013...walaupun calonnya masih tidak wujud,
namun tarikh tersebut amat diharapkan menjadi kenyataan...sebenarnya aku nak kawin pada tarikh tersebut tapi al-maklum sajalah masa tu mana ada money lagi kan..baru jer abis belajar...tunang pun kira ok lah~~

kalau boleh aku nak la p oversea tahun ni...Indon pun jadi la...janji obersea....walaupun keinginan ini agak mengada-ngada namun aku harap keinginan ini akan dapat dicapai jugak sebelum masuk tahun 2014...

aku nak menjadi seorang peniaga yang berjaya...tapi belum fikir lagi nak jual apa...dan kalau boleh aku nak cari rakan kongsi..ni untuk sambilan la...sebab lau harapkan duit elaun memang xcukup...harap jadi la..

hehe...then aku terpikir jugak nak memiliki satu handphone yang canggih manggis tahun 2013 ni....nak Galaxy Note II ke sebijik...tab ke....hehe...sape rasa nak belanja tu oleh la slow-slow simpan duit untuk bagi hadiah birthday aku bulan 5 nanti...hehe


yang ni jer terpikir buat masa ni...xtaw la kot-kot esok terpikir hajat lain lak arn...hihi

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

make ur own gifts here