21/11/2012

Ego

Ego...
erm...entah la...aku sememangnya sering digelar begitu oleh kawan-kawan aku...
yup...sejak dulu lagi...
aku pown xtahu dimana sifat ego itu...
salahkah aku?
salahkah aku tidak mahu berjumpa dengan dia suatu ketika dahulu...
sehingga membuatkan aku kehilangannya...
salahkah aku mempertahankan peribahasa " jangan jadi perigi cari timba"?
salahkah aku tidak terkejar-kejar akan timba itu?
yer!!!
memang salah aku...
aku telah kehilangan beberapa orang yang aku sayang hanya kerana sifat egoku...
sifat yang tidak pernah mengaku salah...
angkuhnya aku...sombongnya aku...
namun sifat itu sudah sebati dalam diri aku...
untuk melakukan perubahan secara drastik semestinya sukar bagiku...
tapi jika ia adalah berkaitan jodoh dan pertemuan...
aku lebih percayakan Allah...
Jodoh dan pertemuan di tangannya...
bukan di tangan kita...
sejauh mana pown kita lari, jika telah ditentukan dia jodoh kita semestinya tidak akan dapat kita lari....


erk : Ayat putus asa...

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

make ur own gifts here