14/10/2012

Owwch letih boh

Arini aku bertolak pulang dari cameron ke jitra...
>sekejapnya rasa bercuti walaupon da ponteng kelas shari< xcukup la cuti sekejap neyh...

tapi bukan itu yang nak diceritakan pada hari ni...hari ni aku nak bercerita kenapa yang penat sangat aku arini...sebonarnya seperti yang korang semua dah sedia maklum...mana ada bas dari cameron terus ke jitra kan??? oleh itu, dengan penuh kesabaran dan usaha gigih aku telah ambik tiket cameron ke ipoh kui 11 pagi...


sesampai sahaja aku di stesen bus ipoh kui 1 tu...


aku turun bus dengan penuh kebanggaan lalu ke kaunter untuk bertanyakan tiket balik ke jitra...

aku               : akak, tiket ke jitra arini ada x?
kak kaunter : adik kena pegi medan gopeng untuk p jitra...
aku :            : ah???ok...

sakitnya ati aku mendengarkan ayat kakak tersebut...aku mana la nak taw kena bhenti kat sana tadi...dah terlepas la stesen tu upanya..kena patah balik...kolot tul ipoh ni... ingatkan ada jer bus dari situ...tapi dengan penuh kekecewaan aku gagahkan diri menunggu bus ke medan gopeng semula...seb baik la tak lama...setelah tiba d medan gopeng, aku pown p la tnya tiket jitra....owchhhh sekali lagi aku kecewa...xderkk tiket sekarang....ada kul 7 petang....kul 7 wat menda..sampai jitra kul brapa??aku pown ambik la tiket p Butterworth kul 2.00....>nak cepat punya pasal> yang lebih menyakitkan hati aku apabila bus yang dikatakan pukul 2 bergerak pada pukul 2.30....kui brapa la sampai jitra agaknya...



xberapa nak tepat kul 4.15 ptg sampai la sy kat butterworth....dan terus sy ke menuju ke kaunter untuk brtnya tiket ke jitra kui 4.30....sblum sempat sampai ke kaunter saya telah disekat oleh seornag pakcik lalu ditnya :

nak kemana dik?

aku dengan senyuman yang xberapa ikhlas menjawab :

aku          :   Jitra....
pakcik     :  beli kat sini dik....kul 4.30 japgi bus gerak
aku          : kaunter mana ni pakcik?t kena tipu xpasal-pasal sy
pakcik    : xde kaunter dik. tp bus ni jalan kul 4.30.lau beli kat kaunter kul 7 baru ada bus
aku         : k la pakcik....t bus dtg sy beli tiket ngan pakcik yer...

jahat x aku?
betul la kan??aku sebagai pengguna mesti la takut ditipu oleh mereka-mereka....mcm pelik xde kaunter....haha...tp pakcik 2 mmg xtipu...kul 4.30 bus dtg..n aku rasa bus tu bergerak secara haram..that's why la kami kena gerak naik jauh sikit dari stesen...owhhh wateva...y penting sampai


setelah dua jam lebih bergerak...akhirnya sampai la aku ke tempat yang dituju....Jitra.....hehe
dalam kui 7 gak la aku sampai...penat dowh...setelah dikira-kira...berapa bijik bus yang aku naik hari ni??? ce teka....


No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

make ur own gifts here