15/04/2012

Updating....

ASSALAMUALAIKUM......

ermmmm...da lama aku xmengupdate blog aku...aku sebenarnya sibuk...sebab sebulan da aku mengabdikan diri di SK ????? ????  untuk menjalani praktikal pertama...letihnya jadi cikgu praktikal....banyak ngat benda nak kena buat...tapi dalam kesibukan aku tu, aku tetap dapat menidurkan diri dengan lenanya...sape yang penah kata "jadik cikgu senangla?" cer angkat tangan sikit.....

aku mmg nak kasi pelempang la kat sape2 yang cakap cam 2.....lau kau rasa senang sangat ce ko jadi cikgu sendiri...betoi ke senang? huhu.. cakap mmg la senang...tapi bila kita dah rasa kita akan tau la tinggi ker rendah langit tu...

okai...okai...okai...
aku sebenarnya nak share la pengalaman aku selama sebulan kat sekolah ni kan....
Mula-mula aku tunjuk gambar la dulu sebagi bukti kan....

gambar dah tunjuk cerita belum agi...
next....
pengalaman paling ngeri yang aku dapat masa praktikal kat sekolah tu ialah aku punya murid telah melengkapkan pakej diri dia sebagai seorang bakal penjenayah...(Nauzubillah)

memang xnak la kan jadi macam tu...tapi angpa tau dak murid kesayangan aku sornag ni dengan bangganya telah mencuri dan berjudi... di kawasan sekolah plak tuh....apa nak jadi la budak-budak zaman sekarang...da la baru darjah 3...Darjah 3 bro....maksudnya baru umur 9 tahun....haiiisshhh...
xcukup dengan tu...dia juga telah mengatasi gurunya sendiri dengan mencium budak pompuan kelas dia yang dengan rela hati memberikan peluang...Aku memang kena ambik kelas tuisyen la ngan budak ni bab neyh....memang mahir dia daripada  aku...(dalam hati mengeluh panjang mhhhhhhhhhh...hhh)....padahal cikgu disiplin da bagi penampar kat dia...hampir menjadi rutin mingguan dia la kena penampar kat cikgu disiplin....erm....aku arap korang doa-doa la sikit agar  murid aku ni berubah dan jadi Ustaz pada masa depan...

pengalaman tu adalah pengalaman yang paling aku ingat....
pengalaman lain t aku taip lain la....aku ni bukan rajin sangat nak taip-taip segala....copy paste ok la jugak...
oleh itu tamat la cerita ariini....lau aku rajin aku sambung la citer pengalaman lain...lau x memang notah kat sini jela yer....sekian wasalam...

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

make ur own gifts here